Dzīvokļu īpašnieki nepieņem lēmumu – pakalpojums tiek pārtraukts
Publicēts: 28.05.2015
Kā jau iepriekš informējām, pērn negaidītu “jaungada dāvanu” SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” (JNĪP) un mūsu pārvaldīšanā esošo māju dzīvokļu īpašnieki saņēma no AS «Latvijas lifts – Šindlers». Liftu apsaimniekošanas uzņēmums paziņoja, ka no 31. decembra savus pakalpojumus Jelgavā vairs nepiedāvā.
Lai liftu darbība netiktu pārtraukta, pārvaldnieks piesaistīja citu kompāniju un vienojās par liftu darbības nodrošināšanu līdz dzīvokļu īpašnieku lēmuma pieņemšanai. Attiecību sakārtošanai starp pakalpojuma sniedzēju un dzīvojamās mājas īpašniekiem par liftu apkalpošanu un uzturēšanu, pārvaldnieks dzīvokļu īpašniekus aicināja pieņemt lēmumu par līguma «Par lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu» noslēgšanu ar pakalpojuma sniedzēju.
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā noteikts, ka dzīvokļu īpašnieki likumā noteiktajā kārtībā pilnvaro personu, kas var būt arī pārvaldnieks. Šī persona, kuru pilnvarojuši dzīvokļu īpašnieki, slēdz pakalpojuma līgumu visu dzīvojamās mājas īpašnieku vārdā.
Dzīvojamo māju īpašnieki, izņemot vienu dzīvojamo māju ir veiksmīgi noslēguši līgumus ar pakalpojuma sniedzēju. Jāatzīst, ka ir mājas, kurās dzīvokļu īpašniekiem pieņemt vienotu lēmumu nācās grūti, taču kādai dzīvojamai mājai Puķu ielā līdz pat šim brīdim pieņemt lēmumu par līguma «Par lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu» noslēgšanu ar pakalpojuma sniedzēju nav izdevies. Viens no dzīvokļu īpašniekiem, nesaņemot pilnvarojumu, pretēji likumā noteiktajam, uzstāja, ka pārvaldniekam jāslēdz līgums ar viņa norādīto apkalpojošo uzņēmumu. Dzīvokļa īpašnieks vēlējās noslēgt līgumu ar uzņēmumu, kura piedāvātais pakalpojumu klāsts neatbilst likumā noteiktajām obligātajām prasībām, kas nepieciešamas, lai iekārta tiktu droši ekspluatēta. Tādas rīcības rezultātā pārējiem dzīvokļu īpašniekiem tiek liegta iespēja laikus atrisināt jautājumu par lifta turpmāku izmantošanu.
SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) atgādina, ka iepriekšējā līgumā tika paredzēta lifta tehniskā apskate ne retāk kā reizi četrās dienās (tas ir, 7 – 8 reizes mēnesī), savukārt pēc šobrīd spēkā esošajām prasībām liftu periodiskās apskates nepieciešams veikt katru dienu jeb 30 reizes mēnesī. Avārijas gadījumā apkopes personāla ierašanās objektā jānodrošina ne vēlāk kā 15 minūšu laikā un pasažieru izlaišanu no lifta 30 minūšu laikā pēc izsaukuma saņemšanas. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs skaidro, ka lifta apkalpošanas personālam nav tiesības veikt lifta apskati retāk kā paredzēts lifta tehniskajā dokumentācijā.
Saskaņā ar normatīviem aktiem, lifti tiek klasificēti kā bīstamas iekārtas, kas ir - iekārtas un to kompleksi, kas neatbilstošas lietošanas un uzturēšanas rezultātā var apdraudēt cilvēku dzīvību un veselību, vidi un materiālās vērtības un kas to lietošanas laikā ir pakļautas likumā noteiktajai valsts uzraudzībai un kontrolei, kā arī normatīvajos aktos noteiktajām pārbaudēm.
Dzīvokļu īpašnieki Puķu ielā nav pieņēmuši lēmumu par līguma slēgšanu ar pakalpojuma sniedzēju, līdz ar to, pakalpojums tiek pārtraukts ar 1.jūniju, par ko dzīvokļu īpašnieki ir rakstiski informēti.
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā noteikts, ka dzīvokļu īpašnieki likumā noteiktajā kārtībā pilnvaro personu, kas var būt arī pārvaldnieks. Šī persona, kuru pilnvarojuši dzīvokļu īpašnieki, slēdz pakalpojuma līgumu visu dzīvojamās mājas īpašnieku vārdā.
Dzīvojamo māju īpašnieki, izņemot vienu dzīvojamo māju ir veiksmīgi noslēguši līgumus ar pakalpojuma sniedzēju. Jāatzīst, ka ir mājas, kurās dzīvokļu īpašniekiem pieņemt vienotu lēmumu nācās grūti, taču kādai dzīvojamai mājai Puķu ielā līdz pat šim brīdim pieņemt lēmumu par līguma «Par lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu» noslēgšanu ar pakalpojuma sniedzēju nav izdevies. Viens no dzīvokļu īpašniekiem, nesaņemot pilnvarojumu, pretēji likumā noteiktajam, uzstāja, ka pārvaldniekam jāslēdz līgums ar viņa norādīto apkalpojošo uzņēmumu. Dzīvokļa īpašnieks vēlējās noslēgt līgumu ar uzņēmumu, kura piedāvātais pakalpojumu klāsts neatbilst likumā noteiktajām obligātajām prasībām, kas nepieciešamas, lai iekārta tiktu droši ekspluatēta. Tādas rīcības rezultātā pārējiem dzīvokļu īpašniekiem tiek liegta iespēja laikus atrisināt jautājumu par lifta turpmāku izmantošanu.
SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) atgādina, ka iepriekšējā līgumā tika paredzēta lifta tehniskā apskate ne retāk kā reizi četrās dienās (tas ir, 7 – 8 reizes mēnesī), savukārt pēc šobrīd spēkā esošajām prasībām liftu periodiskās apskates nepieciešams veikt katru dienu jeb 30 reizes mēnesī. Avārijas gadījumā apkopes personāla ierašanās objektā jānodrošina ne vēlāk kā 15 minūšu laikā un pasažieru izlaišanu no lifta 30 minūšu laikā pēc izsaukuma saņemšanas. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs skaidro, ka lifta apkalpošanas personālam nav tiesības veikt lifta apskati retāk kā paredzēts lifta tehniskajā dokumentācijā.
Saskaņā ar normatīviem aktiem, lifti tiek klasificēti kā bīstamas iekārtas, kas ir - iekārtas un to kompleksi, kas neatbilstošas lietošanas un uzturēšanas rezultātā var apdraudēt cilvēku dzīvību un veselību, vidi un materiālās vērtības un kas to lietošanas laikā ir pakļautas likumā noteiktajai valsts uzraudzībai un kontrolei, kā arī normatīvajos aktos noteiktajām pārbaudēm.
Dzīvokļu īpašnieki Puķu ielā nav pieņēmuši lēmumu par līguma slēgšanu ar pakalpojuma sniedzēju, līdz ar to, pakalpojums tiek pārtraukts ar 1.jūniju, par ko dzīvokļu īpašnieki ir rakstiski informēti.
Atgriezties atpakaļ