Lai izvairītos no traucējumiem apkures sistēmas darbībā, radiatoru nomaiņa jāveic tikai saskaņoti un ārpus apkures sezonas.
Apkures sezonā radiatorus mainīt nedrīkst
- Radiatoru nomaiņu aizliegts veikt apkures sezonas laikā, izņemot avārijas gadījumus.
- Plānojiet šos darbus, kad sistēma nav aktīva un ir iespējams droši atslēgt konkrēto stāvvadu, kā arī pirms tiek uzsāktas sistēmas hidrauliskās pārbaudes:
- radiatoru nomaiņu var veikt līdz 1. augustam
- radiatoru nomaiņu var veikt pēc 1. augusta līdz apkures sezonas sākumam – šajā gadījumā sistēmas hidrauliskās pārbaudes izmaksas sedz dzīvokļa īpašnieks, kuram veic radiatoru nomaiņu.
Kāpēc nepieciešama saskaņošana?
Apkures sistēma daudzdzīvokļu mājā ir kopīpašums, un pat nelielas izmaiņas var ietekmēt siltuma sadali visā ēkā. Nepareizi uzstādīts radiators var:
- izjaukt siltuma cirkulāciju,
- radīt spiediena svārstības,
- palielināt izmaksas citiem dzīvokļiem,
- izraisīt avāriju.
Kā saskaņot radiatoru nomaiņu?
- Iesniegums pārvaldniekam SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” (JNĪP) – iesniedzamā informācija atkarīga no tā, kas izstrādā tehnisko risinājuma dokumentāciju:
- Ja tehnisko risinājumu izstrādās JNĪP – jāiesniedz rakstisks iesniegums (noteikta forma) un jāpievieno tajā norādītie dokumenti;
- Ja tehnisko risinājumu izstrādā dzīvokļa īpašnieka izvēlēts speciālists – jāiesniedz rakstisks iesniegums (noteikta forma) un jāpievieno tajā norādītie dokumenti
- Tehniskais risinājums
- kompetenta persona (sertificēts inženieris vai uzņēmums) izstrādā radiatora nomaiņas tehnisko risinājumu, kurā norādīti jaunā radiatora tehniskie parametri (jauda, izmērs, materiāls), pieslēguma shēma un nepieciešamie materiāli. Svarīgi, lai jaunā radiatora jauda atbilstu mājas apkures sistēmas prasībām un netraucētu siltuma sadali citos dzīvokļu īpašumos.
- Dzīvokļa īpašnieks var pasūtīt tehniskā risinājuma izstrādi:
- JNĪP – nodrošina sertificēts būvspeciālists (noteikts maksas pakalpojums – tiek ietverts mēneša pakalpojuma rēķinā)
- Pie cita izvēlēta sertificētā būvspeciālista.
- Saskaņojums ar pārvaldnieku
JNĪP izvērtē iesniegto tehnisko risinājumu un sniedz atbildi par tā saskaņošanu. Izskatīšanas procesā var tikt pieprasīti tehniskā risinājuma precizējumi.
Radiatora nomaiņas soļi – kad ir saņemts saskaņots tehniskais risinājums
- Dzīvokļa īpašnieks izvēlas darbu veicēju:
- JNĪP speciālists (noteikts maksas pakalpojums – tiek ietverts mēneša pakalpojuma rēķinā)
- pie cita izvēlēta sertificētā būvspeciālista.
- Apkures sistēmas atslēgšana – informējiet JNĪP avārijas dienestu – tālrunis 630 20000, un JNĪP speciālisti nodrošinās apkures stāvvada atslēgšanu.
- Vecā radiatora noņemšana – tikai pēc apkures sistēmas atslēgšanas.
- Jaunā radiatora uzstādīšana – atbilstoši tehniskajam risinājumam.
- Sistēmas piepildīšana un pārbaude – pēc jaunā radiatora uzstādīšanas informējiet JNĪP avārijas dienestu – tālrunis 630 20000, un JNĪP speciālists veiks sistēmas piepildīšanu un pārbaudīs tās hermētiskumu un darbību (noteikts maksas pakalpojums – tiek ietverts mēneša pakalpojuma rēķinā).
- Darbu nodošana – JNĪP speciālists pēc sistēmas uzpildes un pārbaudes sagatavo aktu, ko paraksta dzīvokļa īpašnieks, darbu veicējs un JNĪP pārstāvis.
Ņem vērā – visus izdevumus saistībā ar radiatoru nomaiņu, apkures sistēmas atslēgšanu, pārbaudēm un pieslēgšanu sedz konkrētā dzīvokļa īpašnieks.
Atceries
Radiatoru nomaiņu jāplāno savlaicīgi, jo nepieciešams saskaņojums un atbildīga uzstādīšana. Tas nodrošinās drošu, efektīvu apkuri visai mājai.
Ja jums ir kādi jautājumi vai nepieciešama papildu informācija – sazinieties ar JNĪP ēku ekspluatācijas daļu.
Savas mājas atbildīgo speciālistu atradīsiet šeit: https://nip.lv/kontakti/